af Highmass » fre 26. dec 2014 13:39
Hej Jesper.
Jeg er jo normalt glad for Coral (Spiller med M100 og H100 i stuen, og med M104 i soveværelset), men her er jeg desværre stort set enig med Torben. Som du selv har konstateret, så er H24 SINDSYGT hidsig (De tre eneste brugbare diskanter fra dem, er i mine øjne H70, H100 og H104). 8F60 er dog ikke helt håbløs. Hvis du giver den en centerdome i pap, og sætter nye kantophæng på (De gamle er helt sikkert så stive at dens T/S parametre er helt sindsyge), så kan den blive en glimrende mellembas i et firevejssystem (Tænk på JBL 4343). Glem alt om at få hifi ud af 15L2. Selv fra ny havde den en ganske høj egenresonans, hvis jeg ikke husker helt galt omkring 35 Hz. Ophænget er dog oftest så stift på dem, at du nu sikkert er tættere på 70-80 Hz (Så bliver det altså ikke let at få en brugbar bas fra dem). Det den minder mest om er vel egentligt Altec 515, men bare en del ringere. Hvis du skal have 15L2 til at virke, så ville jeg nok sige noget med et STORT horn, men her er vi altså på den forkerte side af 1000 liter (Nej jeg mente IKKE 100 liter), så det er vist ikke realistisk. Delefiltrene er ikke voldsomt gode, og AT50 var Corals ringeste L-pad, så ud med dem også.
Konklusionen er derfor, modificer 8F60 (Nye kantophæng og centerdome som ikke er metal), og til storskrald med resten.
Glædelig jul, Lars.