Nå - du har lavet et fint "grundrensearbejde" og fået noget af fordums shine på den igen. Jeg skal ikke belære dig om den kosmetiske side af genoplivningen af den - hverken indvendigt eller udvendigt, men kommer der nu ét elelr andet, så spørg endelig.
Den har et par tricky ting, som jeg lige vil nævne. Det ene er, at man ofte ser balanceregulreingen være knækket (selve palen) - men det ser jo heldigvis ikke ud til at være tilfældet her - godt!!
Rensning af vol pot + div omskiftere. Tape monitor især bør have opmærksomhed.
Fungerer relæ klik-in normalt (ca. 3-4 sek.)???
Det andet er, at den i strømforsyningen kun er forsynet med én lyt (en dobbelt én af slagsen) - vi må håbe, at den kører som den skal - ellers skal man ud i en lidt irriterende manøvre med at lave en restuffing af den gamle dobbeltlyt (noget som MDA har god erfaring med) - elelr at man skal bygge to konventionelele lytter ned i samme plads som den gamle. Skal vi ikke håbe på, at den lyt er rask og fin - ??
Ellers skal der checkes strømforsyning (powersupply-board) - mener at huske, at den skal indstilles til 35V - men det kan jeg checke i SM.
Evt. omstilling til 240V-drift. (ikke supernødvendigt med denne - men alligevel)
DC-balance checkes og om muligt justeres ind. Er den helt skæv, bør man nok undersøge hvorfor.
Bias checkes og indstilles.
Måske burde man "ompakke" udgangstransistorerne - ny kølepasta og glimmerskiver.
Checke for svedne komponenter. Der sidder nogle ret varmeafgivende transistorer og effektmodstande på strømforsyningsboardet, som kunne have "aldret" nærtsiddende lytter af den lille slags. Måske burde man skifte disse lytter? Måske 3-5 stk.
Lampen....den er vist i stykker - jeg finder ud af, hvad der skal sidde - og sender den ud til dig evt. pr. kurér, hvis jeg har én (min søn, Lasse)
Netop Lasse har én af mine 1150D til at stå og spille dagligt i sin bolig I Aarhus - den er klippefast og spiller fedt på et par JBL 4311B - der har ingen klager været indtil nu - og han kan være ganske krævende.

Har du nogle kompetente nærbilleder af den fjæs og af bagside incl. svøbet?
Jeg kan se, at det er den version, som har plexiglasfronten - det er "den tidlige" udgivelse - senere udgivelser er med en skuret sorteloxeret alufront - altså det sorte midterfelt.
Den er tuuuung - med en relativt voldsom trafo = masser af jern. Der er i sandhed højt til loftet og mon ikke den er tæt på din Citation 12 mht. lyd og råstyrke - det tror jeg. Bygget i ca. 1975 i Japan (står stemplet ned i dens indvendige chassis) og er fra den tid, hvor Marantz stadig var navnet på spillet og hvor de stadig producerede ordentligt gear på consumer-niveau.
Ja- og så "Sandagerskolen" - det ville selvfølgelig have været lidt mere originalt uden, men skal vi ikke betragte denne "elegante" tyverisikring som en del af dette apparats historie? - måske alligevel charmerende på sin egen måde.
En skøn forstærker - og tillykke med den!
Vh
Freddy