For et godt stykke tid siden fik jeg fat i en Mc tarfo, en relativt ukendt en, i hvert fald for mig. På internettet var der heller ikke nogen synderligt information, andet end det man i forvejen kan læse på chassiet af trafoen.

Skriften på toppen lyder som følger
"
- Mumetal Supershield
- Dynamic Headroom: (1 KHz): 70 d
- THD: (1KHz 1mV): 0.0003%
- Gain: 28 dB
- Handmade in Denmark"
Da jeg fik den med posten kunne jeg konstaterer at den er velbygget. Den vejer vel omkring 1.5 kg. Jeg kunne dog ikke komme ind og se hvad der sidder indeni. Ud fra skriften på chassiet måtte den være bedst til Ortofons low output pickupper - det er heldigvis også dem jeg bruger. Jeg har brugt den både med MC20 mkII og Kontrapunkt A, og det er velnok en af de mest vellynde trafo'er jeg har haft inden for døren. Wow.
I min videre søgen på info omkring den flot bygget trafo kommer jeg forbi vores eget forum, Vintagehifi.dk og det er faktisk sådan at det eneste ordenlige info omkring denne Step-up kommer herfra, fra brugeren "Highmass".
(Hvis nogen skulle være interesseret -
http://vintagehifi.dk/forum/viewtopic.php?f=558&t=2508&p=21941&hilit=signalmaster#p21941 - Lars giver den pæne ord med på vejen)
Noget af det der er meget spændende i Highmass indlæg om stepuppen er at den er lavet af de samme personer der efterfølgende laver Gryphon's Headamp. Det er endda samme kabinet.
For et par måneder siden var jeg så heldig at der var en på dba.dk - Den skulle jeg bare have - Og så var det jo rent held at jeg nu også har pladespiller nummer 2 sat op

Så har jeg også noget at bruge trafo'en til.

Det er måske Danmarks største samling af Signalmaster Mct3000'ere.
Er der andre der har haft erfaringer med dem?