Louis' grej

Vis os dit grej

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf Gottschalck » fre 30. okt 2015 15:13

Det ser fint ud. Tænk at den lille luxman kan sende de andre ting i soveværelset. Tankevækkende.
Her er min lux 30 tit fremme til at teste og lytte og den er bare så musikalsk. Det kunne være spændende at få en af de større Lux modeller indenbords og recappe for at høre hvad de kan.
Spændende med de Stax arme. Synes de er svære at finde uden at skulle betale en formue. Hvordan klarer de sig i forhold til Micros arme?
Jesper
Brugeravatar
Gottschalck

Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Indlægaf Louis » fre 30. okt 2015 18:34

Gottschalck skrev:Det ser fint ud. Tænk at den lille luxman kan sende de andre ting i soveværelset. Tankevækkende.
Her er min lux 30 tit fremme til at teste og lytte og den er bare så musikalsk. Det kunne være spændende at få en af de større Lux modeller indenbords og recappe for at høre hvad de kan.
Spændende med de Stax arme. Synes de er svære at finde uden at skulle betale en formue. Hvordan klarer de sig i forhold til Micros arme?
Jesper

Drømmen her er en Luxman L58a. Sådan en vil jeg forfærdeligt gerne eje. Eller en 55a eller en 68..
De andre ting skal fixes, og så skal lidt af det nok videre til en anden. Måske Marantz.

Jeg har aldrig haft nogen af micro seikis arme. Dem syntes jeg altid koster en bondegård. Men jeg har læst mig frem til at micro seikis fabrikker lå lige op af stax fabrikker og at de derfor hjalp hinanden lidt. Så der er måske lidt micro i de her stax arme. Problemet med dem kan være den relativt høje effektive masse.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Lokalitet: Hørning

Indlægaf X-ray » fre 30. okt 2015 18:39

Louis skrev:....Problemet med dem kan være den relativt høje effektive masse.

Mon ikke det mere er deres force..!
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray

Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Indlægaf Louis » fre 30. okt 2015 19:25

X-ray skrev:

Det kommet vel an på hvilke pickupper man ynder at bruge:-)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Indlægaf hificlassic » fre 30. okt 2015 20:42

Hvis du stadig mangler en ekstern RIAA har jeg da en glimrende Dali RIAA stående.
Mvh Verner
DIY BBC LS5/8, Lenco F50-8, Threshold FET Two, Crestron amps, Sentec EC-8. I Stuen JVC/Victor SX-3 på Quad Vena
Brugeravatar
hificlassic

Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Indlægaf Tonni » fre 30. okt 2015 22:19

Har også læst, flere steder, at Micro lavede Stax armene, mod at Stax lavede Micro's hovedtelefoner.
- Mon ikke der er noget om det?

Og ja de Stax arme er dejlige!
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Indlægaf Louis » fre 30. okt 2015 23:36

hificlassic skrev:Hvis du stadig mangler en ekstern RIAA har jeg da en glimrende Dali RIAA stående.
Mvh Verner

Det kunne da godt være den kunne være noget for mig:)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Indlægaf X-ray » lør 31. okt 2015 02:14

Louis skrev:
X-ray skrev:

Det kommet vel an på hvilke pickupper man ynder at bruge:-)

Klart... - jeg mente bare, at til netop dit brug var det en force. Og vel også derfor, at du oplever de giver din 3009 baghjul... ;) Det er fede arme - ingen tvivl om det.
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray

Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Indlægaf Louis » lør 31. okt 2015 10:15

X-ray skrev:Klart... - jeg mente bare, at til netop dit brug var det en force. Og vel også derfor, at du oplever de giver din 3009 baghjul... ;) Det er fede arme - ingen tvivl om det.

Det er rigtigt - jeg tror også det er en af grundene til at jeg oplever dem som bedre. Men der er sikkert mange faktorer der spiller ind.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Indlægaf møffe » tors 3. dec 2015 15:16

Du har stil, Louis...
(har ind til nu bare nydt at kikke med på sidelinjen)

møffe
møffe

Indlægaf Louis » søn 7. feb 2016 15:01

For et godt stykke tid siden fik jeg fat i en Mc tarfo, en relativt ukendt en, i hvert fald for mig. På internettet var der heller ikke nogen synderligt information, andet end det man i forvejen kan læse på chassiet af trafoen.

Billede

Skriften på toppen lyder som følger
"- Mumetal Supershield
- Dynamic Headroom: (1 KHz): 70 d
- THD: (1KHz 1mV): 0.0003%
- Gain: 28 dB
- Handmade in Denmark
"

Da jeg fik den med posten kunne jeg konstaterer at den er velbygget. Den vejer vel omkring 1.5 kg. Jeg kunne dog ikke komme ind og se hvad der sidder indeni. Ud fra skriften på chassiet måtte den være bedst til Ortofons low output pickupper - det er heldigvis også dem jeg bruger. Jeg har brugt den både med MC20 mkII og Kontrapunkt A, og det er velnok en af de mest vellynde trafo'er jeg har haft inden for døren. Wow.
I min videre søgen på info omkring den flot bygget trafo kommer jeg forbi vores eget forum, Vintagehifi.dk og det er faktisk sådan at det eneste ordenlige info omkring denne Step-up kommer herfra, fra brugeren "Highmass".

(Hvis nogen skulle være interesseret - http://vintagehifi.dk/forum/viewtopic.php?f=558&t=2508&p=21941&hilit=signalmaster#p21941 - Lars giver den pæne ord med på vejen)

Noget af det der er meget spændende i Highmass indlæg om stepuppen er at den er lavet af de samme personer der efterfølgende laver Gryphon's Headamp. Det er endda samme kabinet.

For et par måneder siden var jeg så heldig at der var en på dba.dk - Den skulle jeg bare have - Og så var det jo rent held at jeg nu også har pladespiller nummer 2 sat op :thumbsup: Så har jeg også noget at bruge trafo'en til.

Billede

Billede

Det er måske Danmarks største samling af Signalmaster Mct3000'ere.

Er der andre der har haft erfaringer med dem?
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Re: Louis' vintagegrej

Indlægaf Louis » ons 17. feb 2016 14:34

En lille update.

Jeg har fået sat en Sme 3009 Serie III på Technics'en, lidt modvilligt da jeg ikke synes det er en speciel køn arm. Men udseendet passer ok til det lidt industrielle værk. Til gengæld har den vanvittig mange indstillingsmuligheder, og det spøjse men velfungerende silicone dæmpekar. Jeg har flyttet Kontrapunkt A' pickuppen fra Lenco'en herover. Jeg prøvede først med en MC20 super mkII, men det blev lidt for tyndt og pænt. Nu er der mere smæk på bunden, men lydbilledet står stadig meget flot og klart. Jeg bruger en Carver Mct stepup loaded med 110 ohm. Det er en ret vellydende kombination, synes jeg. Men jeg kunne godt tænke mig at prøve en lidt bedre step up. Signalmasteren, som jeg ellers er meget begejstret for, er bedst til lavimpedante pickupper.

Den bruger jeg til gengæld på Stax/Lenco, Mc20 kombinationen. Og den har faktisk også draget nytte af pickup bytteriet. kombinationen af Kontrapunkten og mellemhjulsdrevet gav næsten for meget bund i den lille stue. Med mc20'eren er der lige kommet lidt mere ro på, dog uden det bliver kedeligt. Mc20 og signalmaster er et fremragende match, T-20'eren, som ellers også er glimrende, er ikke i nærheden af at lyde lige så godt.

Billede
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Indlægaf Ehapa » ons 17. feb 2016 15:10

De her trafoer er rigtig gode..hvis det er..;)

http://www.ebay.co.uk/itm/PARTRIDGE-MOV ... WyblyX4aTg
Ehapa

Lokalitet: Frederiksberg

Indlægaf pqrannes » ons 17. feb 2016 17:05

Louis skrev:...Jeg bruger en Carver Mct stepup loaded med 110 ohm. Det er en ret vellydende kombination, synes jeg. Men jeg kunne godt tænke mig at prøve en lidt bedre step up. ...

Den går ellers for at være ret vellydende, og det er den også her hos mig.

PQR
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Geografisk sted: 9240 Nibe
Lokalitet: Nibe

Indlægaf Louis » ons 17. feb 2016 18:57

pqrannes skrev:
Louis skrev:...Jeg bruger en Carver Mct stepup loaded med 110 ohm. Det er en ret vellydende kombination, synes jeg. Men jeg kunne godt tænke mig at prøve en lidt bedre step up. ...

Den går ellers for at være ret vellydende, og det er den også her hos mig.

PQR

Den er skam også vellydende. Men du ved, lysten til at se om noget andet liiiige er lidt bedre :roll:
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

ForegåendeNæste

Tilbage til Bruger-galleri