Hvad snurrer netop nu?

Fundamentet for vores passion

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf B&O Vintage » ons 18. nov 2015 22:26

Nye plader og så en japansk M O N O Philips med Eric Clapton and The Yardbirds LIVE with Sonny Boy Williamson. Dampende Blues. Bagside teksten er udelukkende på japansk så jeg ved ikke hvornår og hvor det er optaget.Det har en EC ekspert belyst : Den er optaget den 7-8 december 1963 på Crawdaddy Club, Richmond, UK. Det er de tidligste optagelser med Clapton da han var 18.Coverbilledet er fra Claptons Rainbow Concert 1973. Philips FD-196 .
WP_20151118_006 (Medium).jpg
WP_20151118_009 (Medium).jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet

Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Indlægaf Elway » fre 20. nov 2015 19:47

Billede

Her lyttes lige nu til denne dame. Som jeg skal opleve live i morgen :-)
Yesterday, I wanted tacos. Today, I had tacos. Follow your dreams...
Brugeravatar
Elway

Lokalitet: Aalborg

Indlægaf Kim Christensen » fre 20. nov 2015 20:44

Det tætteste vi kommer på at have været der selv.

Billede

Kim Christensen

Geografisk sted: København

Indlægaf X-ray » fre 20. nov 2015 23:55

Elway skrev:Billede

Uhhh - for FEDT... :thumbsup: Hvis du ikke tidligere har oplevet henne live - så har du noget at glæde dig til...!
Ja - hun er jo plade aktuel... fås på vinyl - og jeg må hellere se at få den bestilt.

Jeg var i øvrigt i Herning og se Madonna i mandags... det var en OK oplevelse.
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray

Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Indlægaf his067 » lør 21. nov 2015 10:53

Lidt uheldige mikrofonskygger, men en fin kavalergang (hvis I ellers ved hvad det er....Bruger man stadig det ord på Dansk?)
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Indlægaf X-ray » lør 21. nov 2015 11:04

his067 skrev:Lidt uheldige mikrofonskygger, men en fin kavalergang (hvis I ellers ved hvad det er....Bruger man stadig det ord på Dansk?)

Haha... hva' så dér... Er det den "Lille frække Frederik"... :oops:
Og jo.. - Kavaler gang kender vi skam godt.
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray

Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Indlægaf Edge » søn 22. nov 2015 13:21

Billede

Billede
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge

Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Indlægaf Elway » søn 22. nov 2015 14:21

Elway skrev:Billede

Det var godt. Nerve, sexet og spilleglæde. Højt niveau i en sal skabt til musik.
Yesterday, I wanted tacos. Today, I had tacos. Follow your dreams...
Brugeravatar
Elway

Lokalitet: Aalborg

Indlægaf B&O Vintage » man 30. nov 2015 21:09

Pioneer PL-10 taget frem igen. Jeg købte den SME 3009 arm der var sat til salg på dba for et par uger siden. Først idag har jeg haft tid til at pakke den ud. Til min store glæde lå der tre pick upper også. 2 x Ortofon, hvoraf den ene passer som fod i hose til min PL-10 p.u. OOh det lyder herregodt. H-K 430:eren har længe ikke haft et spilleværk p g a de andre gamle pladeknusere jeg har er forsynet med DIN stik. Passende plade at indvie nålen med , min søn spørger om vi er på LSD :lol: , men nej vi er på Crimson, King, som forresten optræder i byen snart. Der nikkes ikke fra den bløde del af stuen dog..Så det bliver måske ved vinylen.Men nu har jeg for mange pladespillere, så Thorenen ( Thorsen kaldet af marskandiseren skal sælges)
WP_20151130_031 (Medium).jpg[/attachment[attachment=0]WP_20151130_031 (Medium).jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage

Indlægaf pqrannes » ons 2. dec 2015 22:04

Flere MONO-plader åbenbarer sig i samlingen og bliver spillet i MONO for første gang..

Nu denne, som gemte sig i den "etniske" del af samlingen, sammen med andre etniske plader fra Storbritanien og Nordamerika:

Billede
[Jim Kweskin & The Jug Band ‎– Jug Band Music]

Også her vokser pladen anseeligt ved at blive afspillet i MONO. Fedt. God plade.

PQR
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Geografisk sted: 9240 Nibe
Lokalitet: Nibe

Indlægaf beodude » tors 3. dec 2015 21:36

Lige pt spiller Lars H.U.G. med pladen KOPY på min lille pladespiller :)
beodude

Indlægaf pqrannes » tors 3. dec 2015 23:41

Og hov. Denne plade

Billede

har jeg haft et stykke tid. En Transatlantic Records sag, Aha, spændende. Men ak. Lidt kedelig.

Men nu ser jeg at den er MONO. Og hov. Nu er der sgu hul igennem. Kald mig forudsigelig. Eller kald det MONO.

Vælg selv.

Nu snurrer den her.

PQR
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Indlægaf B&O Vintage » fre 4. dec 2015 00:51

McCartney. Hans første solo. Suveræn rytme. 1970, fra dagens raide. To M O N O Revolver og Rubber Soul begge DK pres. Og 98 andre plader.....
..
NewImage_400_225_100.jpg
Dagplejer
Brugeravatar
B&O Vintage

Rubber Soul - 50 år

Indlægaf Captain Phoenix » man 7. dec 2015 10:41

Vi har netop rundet 50-året for udgivelsen af Rubber Soul (3. dec. i UK og 6. dec. i USA).
Der har været en del om det i DR og jubilæet er jo en god anledning til at lade LP'en snurre - så det gør den netop nu.

RubberSoul1.jpg

Jeg har den i flere udgaver - heraf to i mono (der jo for tiden er det nye sort her på forum...):
En DK førsteudgave (som har været brugt godt) og udgaven fra "The Beatles in Mono"-boksen, der kom i 2013.

RubberSoul2.jpg

Musikken er jo den sammen - og mixet af 2014-udgaven er (så vidt jeg kan høre) helt tro mod det oprindelige mix. Lyden er rigtig god, fyldig og detaljeret - det kan navnlig sikkert tilskrives deres producer, George Martin.

Og musikken holder stadig væk.
Når man nu kender historien om The Beatles, kan man godt høre at de var i bevægelse på dette tidspunkt: Der er pop-numre med naive tekster. Der er søgende numre med sitar og mystisk lyrik mm. Der er gode vokal-harmonier. Der er...
Rolling Stone har Rubber Soul liggende på 5.-pladsen over de bedste album nogensinde.

RubberSoul3.jpg
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix

Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Rubber Soul - 50 år

Indlægaf pqrannes » ons 9. dec 2015 00:05

Captain Phoenix skrev:Vi har netop rundet 50-året for udgivelsen af Rubber Soul (3. dec. i UK og 6. dec. i USA).
Der har været en del om det i DR og jubilæet er jo en god anledning til at lade LP'en snurre - så det gør den netop nu.

RubberSoul1.jpg

Jeg har den i flere udgaver - heraf to i mono (der jo for tiden er det nye sort her på forum...):
En DK førsteudgave (som har været brugt godt) og udgaven fra "The Beatles in Mono"-boksen, der kom i 2013.

RubberSoul2.jpg

Musikken er jo den sammen - og mixet af 2014-udgaven er (så vidt jeg kan høre) helt tro mod det oprindelige mix. Lyden er rigtig god, fyldig og detaljeret - det kan navnlig sikkert tilskrives deres producer, George Martin.

Og musikken holder stadig væk.
Når man nu kender historien om The Beatles, kan man godt høre at de var i bevægelse på dette tidspunkt: Der er pop-numre med naive tekster. Der er søgende numre med sitar og mystisk lyrik mm. Der er gode vokal-harmonier. Der er...
Rolling Stone har Rubber Soul liggende på 5.-pladsen over de bedste album nogensinde.

RubberSoul3.jpg

Det 50 års jubilæum ville jeg gerne være med til at fejre, men jeg har desværre ikke pladen i MONO (kun i stereo i et senere tryk).

Men i stedet snurrer denne, dagens genbrugsfund, som iflg. discogs.com er MONO:

Billede
[Pete Seeger m.fl.: Hootenanny]

men som iflg. dette klistermærke:

Billede

ikke er det.

Spillet som MONO går det godt og det er på mange måder en fed plade med masser af Hootenanny-ånden fra midt i '60erne.

Men ham Pete Seeger - kunne han ikke holde sin kæft en gang i mellem?

PQR
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

ForegåendeNæste

Tilbage til Musikken