Elway skrev:
Her lyttes lige nu til denne dame. Som jeg skal opleve live i morgen :-)
his067 skrev:Lidt uheldige mikrofonskygger, men en fin kavalergang (hvis I ellers ved hvad det er....Bruger man stadig det ord på Dansk?)
Elway skrev:
Her lyttes lige nu til denne dame. Som jeg skal opleve live i morgen :-)
Captain Phoenix skrev:Vi har netop rundet 50-året for udgivelsen af Rubber Soul (3. dec. i UK og 6. dec. i USA).
Der har været en del om det i DR og jubilæet er jo en god anledning til at lade LP'en snurre - så det gør den netop nu.
Jeg har den i flere udgaver - heraf to i mono (der jo for tiden er det nye sort her på forum...):
En DK førsteudgave (som har været brugt godt) og udgaven fra "The Beatles in Mono"-boksen, der kom i 2013.
Musikken er jo den sammen - og mixet af 2014-udgaven er (så vidt jeg kan høre) helt tro mod det oprindelige mix. Lyden er rigtig god, fyldig og detaljeret - det kan navnlig sikkert tilskrives deres producer, George Martin.
Og musikken holder stadig væk.
Når man nu kender historien om The Beatles, kan man godt høre at de var i bevægelse på dette tidspunkt: Der er pop-numre med naive tekster. Der er søgende numre med sitar og mystisk lyrik mm. Der er gode vokal-harmonier. Der er...
Rolling Stone har Rubber Soul liggende på 5.-pladsen over de bedste album nogensinde.
Brugere der læser dette forum: Edge og 5 gæster