Her er der en video om hvordan man IKKE gør det selv.
his067 skrev:Hvordan lægger man en video op?
Her er der en video om hvordan man IKKE gør det selv.
https://www.facebook.com/172547052803759/videos/990120077713115/
[youtube]her placeres linket fra youtube[/youtube]
his067 skrev:Her er der en video om hvordan man IKKE gør det selv.
spuncut skrev:Hej His067
Man kan ikke lægge en video direkte op på vintagehifi.dk, men man kan indlejre en video fra youtube (som dfms har gjort i den øverste post) på følgende måde:
Klik knappen "youtube" på redigeringssiden.
- Kode: Vælg alt
[youtube]her placeres linket fra youtube[/youtube]
MVH spuncut
NikonSP skrev:Øhhh . . .
Er der nogen, der kort kan forklare en total ignorant, hvad sådan en Fairchild 670 gør . . . .
Fredmarantz skrev:NikonSP skrev:Øhhh . . .
Er der nogen, der kort kan forklare en total ignorant, hvad sådan en Fairchild 670 gør . . . .
Hej Harvey!
Det er en (legendarisk) kompressor - overvejende brugt i grammofonplade/optagelsesindustrien til kompression af master - før det blev smidt på vinylpladerne - så vore aftastere (pick-up's) ikke blev smidt af rillerne - og vore højttalere ikke blev blæst i stykker - så vore volumekontroller fik bare en smule mening - grammofonpladerne kunne vare op mod 18 - 20 min pr. side (LP)- og som gjorde, at man også kunne høre musikken på transistorradioen i køkkenet..
M.a.o reducerer de den originale dynamik ganske betragteligt - kraftige passager dæmpes og svage passager "hæves" - og puttes ind i et "dB-bånd" af lyd, som vi kan håndtere. Enhver, der har lyttet live til en trombone eller et sæt trommer, ved, at dette dynamisk ikke kan eftergøres - ej heller lydkvalitetsmæssigt, med mindre vi skal gå P.A.-vejen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Dynamic_range_compression
Vh
Freddy
Fredmarantz skrev: PS: En original velfungerende (og selvfølgelig nænsomt og kyndigt restaureret) Fairchild 670'er går blandt fanatiske samlere og liebhavere til mellem 30.000- 45.000 US
dfms skrev:Fredmarantz skrev: PS: En original velfungerende (og selvfølgelig nænsomt og kyndigt restaureret) Fairchild 670'er går blandt fanatiske samlere og liebhavere til mellem 30.000- 45.000 US
Skal jeg så sælge de tre stk., jeg har liggende på loftet.
Tilbage til Gør-det-selv-vintage
Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster