Gør Det Selv

Alt om GDS

Gør Det Selv

Indlægaf dfms » man 25. jan 2016 21:03

Stereophonic sound, PERSPECTA SOUND and DOLBY STEREO are here to stay !
Bofa Todd-AO Rack: 6stk. V40 - 2stk. V15 og 6stk. Magnet-toneforforstærker.
Brugeravatar
dfms

Geografisk sted: Vestpå
Lokalitet: Esbjerg

Re: Gør Det Selv

Indlægaf his067 » man 25. jan 2016 21:38

Her er der en video om hvordan man IKKE gør det selv.

Senest rettet af his067 man 25. jan 2016 22:51, rettet i alt 1 gang.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Indlægaf B&O Vintage » man 25. jan 2016 22:02

his067 skrev:Hvordan lægger man en video op?

Her er der en video om hvordan man IKKE gør det selv.

https://www.facebook.com/172547052803759/videos/990120077713115/

:lol: nu er der også en del der opfører sig som total idioter for at FÅ en masse opmærksomhed , likes og delinger.
Men ja der findes rigtig mange sjove videoer også, autentiske og uforskyldte hændelser. ;)
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet

Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Indlægaf spuncut » man 25. jan 2016 22:33

Hej His067
Man kan ikke lægge en video direkte op på vintagehifi.dk, men man kan indlejre en video fra youtube (som dfms har gjort i den øverste post) på følgende måde:

Klik knappen "youtube" på redigeringssiden.
Kode: Vælg alt

[youtube]her placeres linket fra youtube[/youtube]

MVH spuncut
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut

Lokalitet: Lolland Nordvest

Indlægaf dfms » man 25. jan 2016 22:38

his067 skrev:Her er der en video om hvordan man IKKE gør det selv.

Selvom det virker "planlagt" så er den video fan'me sjov ÆÆ:Æ ÆÆ:Æ ÆÆ:Æ .
Brugeravatar
dfms

Indlægaf his067 » man 25. jan 2016 22:39

Joeh, han er professionel, ved hvad han gør, og har ovenikøbet sin egen youtube kanal.
Men det er godt klovneri.
Senest rettet af his067 man 25. jan 2016 22:58, rettet i alt 1 gang.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)

Indlægaf NikonSP » man 25. jan 2016 22:41

Øhhh . . .
Er der nogen, der kort kan forklare en total ignorant, hvad sådan en Fairchild 670 gør . . . . :Skor:
Der er nu noget ved en Marantz, - og mange andre ting . . .
Brugeravatar
NikonSP

Geografisk sted: Jylland
Lokalitet: Herning

Indlægaf his067 » man 25. jan 2016 22:43

spuncut skrev:Hej His067
Man kan ikke lægge en video direkte op på vintagehifi.dk, men man kan indlejre en video fra youtube (som dfms har gjort i den øverste post) på følgende måde:

Klik knappen "youtube" på redigeringssiden.
Kode: Vælg alt

[youtube]her placeres linket fra youtube[/youtube]

MVH spuncut

Tak, jeg prøvede, men problemet er at jeg fik videoen fra facebook, og jeg har ikke kunnet finde den samme video på youtube.

Nu fik jeg fat på den på Youtube (men linket skulle lige rettes til 'http://xxxxxxx', osv, istedet for 'https://xxxxx')
Brugeravatar
his067
Redaktør

Indlægaf spuncut » man 25. jan 2016 23:05

Det kan man ikke fordi indlejringskoden for facebook er anderledes end youtube's. Desuden ved jeg ikke om der findes et standardiseret facebook-plugin til phpBB således at man kan få en "Facebook"-knap i editoren.
MVH spuncut
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut

Lokalitet: Lolland Nordvest

Indlægaf Fredmarantz » man 25. jan 2016 23:11

NikonSP skrev:Øhhh . . .
Er der nogen, der kort kan forklare en total ignorant, hvad sådan en Fairchild 670 gør . . . . :Skor:

Hej Harvey!

Det er en (legendarisk) kompressor - overvejende brugt i grammofonplade/optagelsesindustrien til kompression af master - før det blev smidt på vinylpladerne - så vore aftastere (pick-up's) ikke blev smidt af rillerne - og vore højttalere ikke blev blæst i stykker - så vore volumekontroller fik bare en smule mening - grammofonpladerne kunne vare op mod 18 - 20 min pr. side (LP)- og som gjorde, at man også kunne høre musikken på transistorradioen i køkkenet..

M.a.o reducerer de den originale dynamik ganske betragteligt - kraftige passager dæmpes og svage passager "hæves" - og puttes ind i et "dB-bånd" af lyd, som vi kan håndtere. Enhver, der har lyttet live til en trombone eller et sæt trommer, ved, at dette dynamisk ikke kan eftergøres - ej heller lydkvalitetsmæssigt, med mindre vi skal gå P.A.-vejen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Dynamic_range_compression

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør

Indlægaf NikonSP » tirs 26. jan 2016 00:14

Fredmarantz skrev:
NikonSP skrev:Øhhh . . .

Hej Harvey!

Det er en (legendarisk) kompressor - overvejende brugt i grammofonplade/optagelsesindustrien til kompression af master - før det blev smidt på vinylpladerne - så vore aftastere (pick-up's) ikke blev smidt af rillerne - og vore højttalere ikke blev blæst i stykker - så vore volumekontroller fik bare en smule mening - grammofonpladerne kunne vare op mod 18 - 20 min pr. side (LP)- og som gjorde, at man også kunne høre musikken på transistorradioen i køkkenet..

M.a.o reducerer de den originale dynamik ganske betragteligt - kraftige passager dæmpes og svage passager "hæves" - og puttes ind i et "dB-bånd" af lyd, som vi kan håndtere. Enhver, der har lyttet live til en trombone eller et sæt trommer, ved, at dette dynamisk ikke kan eftergøres - ej heller lydkvalitetsmæssigt, med mindre vi skal gå P.A.-vejen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Dynamic_range_compression

Vh
Freddy

Fint, - tak for forklaringen :thumbsup:
Og så den istandgørelse der bliver vist, - den er totalt mageløs :OLO: :OLO:

Vh/
Harvey
Der er nu noget ved en Marantz, - og mange andre ting . . .
Brugeravatar
NikonSP

Geografisk sted: Jylland

Indlægaf Fredmarantz » tirs 26. jan 2016 00:26

Ja- den restaurering ER mageløs, men dog ikke helt efter mit hoved. Det bliver sindsygt flot - helt enig, men men men.....

Du kender mig godtnok til at vide, at jeg ville udskifte alle kilder til usund drift (herunder skørnede wirer - dårlige caps - modstande mv..dårlige lodninger - ustabile sokler - fjerne alt skidt og hjemmeskriverier med tusch her og der. Jeg ville dog beholde forpladen, som den var - trods dens noget hærgede udseende. Ingen vil tro på, at den genopmalede forplade er original - selv om metallet bag malingen stadig er det samme. Jeg har dog et problem med den underdimensionerede trafo - den ved jeg simpelthen ikke, om jeg ville skifte.....den må på "etisk topmøde" i så fald.

"mine børn er sunde, rene og fungerer, som de skal, men ingen skal fjerne arrene efter deres dristige barndomsleg" :Gammel:

Den var go' hva'??? :lol:

PS: En original velfungerende (og selvfølgelig nænsomt og kyndigt restaureret) Fairchild 670'er går blandt fanatiske samlere og liebhavere til mellem 30.000- 45.000 USD

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør

Indlægaf dfms » tirs 26. jan 2016 09:30

Fredmarantz skrev: PS: En original velfungerende (og selvfølgelig nænsomt og kyndigt restaureret) Fairchild 670'er går blandt fanatiske samlere og liebhavere til mellem 30.000- 45.000 US

Skal jeg så sælge de tre stk., jeg har liggende på loftet :Skor: .
Brugeravatar
dfms

Indlægaf hificlassic » tirs 26. jan 2016 13:10

dfms skrev:
Fredmarantz skrev: PS: En original velfungerende (og selvfølgelig nænsomt og kyndigt restaureret) Fairchild 670'er går blandt fanatiske samlere og liebhavere til mellem 30.000- 45.000 US

Skal jeg så sælge de tre stk., jeg har liggende på loftet :Skor: .

Tænk på alt det Bofa du så kunne fylde loftet med :lol:
DIY BBC LS5/8, Lenco F50-8, Threshold FET Two, Crestron amps, Sentec EC-8. I Stuen JVC/Victor SX-3 på Quad Vena
Brugeravatar
hificlassic

Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Indlægaf dfms » tirs 26. jan 2016 13:43

:thumbsup: :lol:
Brugeravatar
dfms

Næste

Tilbage til Gør-det-selv-vintage