Hvad snurrer netop nu?

Fundamentet for vores passion

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Struktør » søn 28. maj 2017 19:32

Hmm... Det snurrer ikke lige nu... Der følges med i kampen Viborg og AGF... Det er P4 der lyttes til, og kampen følges på Ipad....
Men glasset er ikke tomt, der nydes en
image.jpeg

Ganske frisk :thumbsup:

Mvh
Birger

AGF vandt, og det skal fejres...
image.jpeg

En super plade købt på Bornholm...
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Struktør søn 28. maj 2017 20:32, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Struktør

Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Thyregod

Indlægaf Fredmarantz » søn 28. maj 2017 20:18

Ikke musik, ej heller Vintage Hifi - hvilket budskab skal indlægget have?

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør

Lokalitet: Herning

Indlægaf Struktør » søn 28. maj 2017 20:37

Har tilsat lidt svensk krydderi, vinyl og vintage i en samlet pakke, håber det er ok..?
Brugeravatar
Struktør

Indlægaf Captain Phoenix » søn 28. maj 2017 20:45

Fredmarantz skrev:Ikke musik, ej heller Vintage Hifi - hvilket budskab skal indlægget have?

Vh
Freddy

Meget enig Freddy!
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix

Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Indlægaf Fredmarantz » søn 28. maj 2017 20:47

Joh...jah....

Jeg reagerer (på egen hånd) fordi jeg synes, at det med øl og andre alkoholiske dimser i selskab med plader og vintagehifi til tider tager lidt overhånd. Jeg er ikke indre missionsk eller noget som helst - nyder gerne øl og spiritus - også i til tider betragtelige mængder, men det er vel efterhånden ikke muligt at drible forbi "hvad snurrer netop nu" - uden at der skal flashes en gang sprut/øl. Jeg kan mærke, at går mig på. Vores kultur her på sitet er vel andet end at sidde og kigge i flasken. Næste gang snurrer jeg en plade i selskab med en vasketøjskurv, tror jeg,.

Når der så KUN er flashet en øl og ikke andet - ikke en musikalsk historie (snarere en transmitteret fodboldkamp (går jeg da ud fra) i baggrunden), så synes jeg, at der er at vælge et forkert forum .....

Kan du sige lidt om pladen? - og undskyld mig min lidt harske tilgang her, men jeg måtte af med det.

Edit: Og Birger/Struktør. Du er ikke den eneste - det er mere kulturen jeg er efter....

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør

Lokalitet: Herning

Indlægaf Struktør » søn 28. maj 2017 20:58

Solar Plexus mener jeg, udkom i 1972 i både engelsk som svensk version. Gruppen spillede jazz fusion/ jazz rock. De nåede at udgive 4 albums
image.jpeg

Forsangeren var Tommy Korberg og den unge dame som spillede keyboard, Monica Dominique.
Gruppen har sin oprindelse fra Stockholm. Senere kom et par medlemmer fra "Made in Sweden" George Wadenius på guitar og trommer Tommy Borgudd.
Den udgave jeg har er den engelske udgave ;)
Beklager endnu engang.

Edit: Freddy, det er helt ok, men som regel når jeg lytter til musikken, så er det næsten altid efter et godt måltid mad, og med den drikkelse der følger med, men jeg kan godt undlade at nævne og flashe alkoholen, det bliver musikken ikke ringere af :cool1:
Mvh
Birger
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Struktør

Indlægaf B&O Vintage » søn 28. maj 2017 23:00

Tommy Kørberg har en fantastisk stemme
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet

Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Indlægaf møffe » man 29. maj 2017 08:23

Det var spøjst.

Helt uafhængig af STRUKTØR tænkte jeg i går aftes at vise en hyggestund, med en god øl, og P-8-JAZZ.
Jeg kom fra det igen. Det var da godt at jeg ikke gjorde det. Uha-da-da...

Det blev så denne der røg på skærebrædtet senere... :
Billede
Bemærk venligst at flasken ved siden af grammofonen, er en dekoration med en lyskæde inden i.
Nuvel, det er en jeg har været med til at tømme, med det får i vel ikke kvababbelde af. :lol: ?
møffe's spøgelse....
Brugeravatar
møffe
Udelukket fra forummet

Geografisk sted: I udkanten af Danmark
Lokalitet: Nysted

Indlægaf pqrannes » man 29. maj 2017 11:37

Fredmarantz skrev:... Kan du sige lidt om pladen? ...

Det er altid dejlig, når den der poster gider skrive lidt om pladen (el.lign) der snurrer. Jeg har fået masser af inspiration til at lytte til ny (og gammel) musik den vej.

Hvis man vil se, hvor flot og godt det kan gøre, kan man altid læse et af Captain Phoenix bidrag til genren, f.eks. her: viewtopic.php?f=587&t=453&start=1830#p88615 Det gøres ikke meget bedre, men mindre kan selvfølgelig også gøre det.

I min optik er det også godt at skrive navn på band/solist og albumnavn i teksten eller lige under det billede, som selvfølgelig hører til et opslag her; så kan vi, der ikke altid kan kende et cover eller ikke gode til at se på billeder, også være. Skulle billedet en dag forsvinde, giver posten alligevel mening.

PQR
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Geografisk sted: 9240 Nibe
Lokalitet: Nibe

Indlægaf Anders » man 29. maj 2017 14:04

pqrannes skrev:Hvis man vil se, hvor flot og godt det kan gøre, kan man altid læse et af Captain Phoenix bidrag til genren, f.eks. her: viewtopic.php?f=587&t=453&start=1830#p88615 Det gøres ikke meget bedre, men mindre kan selvfølgelig også gøre det.

Når vi nu alligevel giver lidt plads til vores pernittengrynede tendenser, vil jeg da påpeje at netop det indlæg du fremhæver, heller ikke opfylder trådens hensigt med at vise/beskrive, hvad der afspilles i skrivende stund.
Jeg synes også, indlægget er rigtig godt, men hvis Struktør skal irettesættes for at høre radio, skal Captain Phoenix vel have en lignende opsang for at beskrive et nyligt indkøb. Og hvad med når der snakkes Mercedes og Ford?
Jeg har bladret lidt baglæns i tråden (jeg har tydeligvis ikke noget fornuftigt at foretage mig!), og det er for mig at se først ved udgangen af april i år, der kommer fart på billeder med drikkevarer - som i øvrigt inlkuderer kaffe, the og modermælk (!). Er det virkelig så stort et problem allerede, efter omtrent en måned? Jeg skal indrømme, jeg ikke har overblik over, om det har været en tendens tidligere.

Jeg betragter denne tråd som en rigtig hyggetråd, hvor der ikke foregår så meget andet end snik-snak og formen derfor ikke er så vigtig som andre steder. Jeg nyder at finde inspiration i de andre brugeres musikvalg, og mindst lige så meget de øjebliksbilleder fra folks liv, indlæggene er. Jeg synes, det er skønt når der kan skimtes en stump stue og anlæg eller lige er lidt udenomsberetning med, inklusive drikkevarer og køretøjer.

Jeg håber ikke, jeg med dette indlæg virker mavesur, jeg vil såmænd bare give udtryk for, at min holdning er anderledes, når nu vi alligevel udveksler den slags. Så kommer der forhåbentlig lidt mere balance i tingene.

Her snurrer faktisk noget netop nu: Arcade Fire - The Suburbs
Billede
Pladen er indkøbt hos Tiger for omtrent en måned siden, og spilles her for første gang. Da jeg købte den, lyste ekspedienten op og udbrød "godt valg!" Da der var andre i kø, blev det ikke til meget mere end en ordveksling, men det var da en rar oplevelse alligevel. Jeg kan kun give ham ret, det er en dejlig plade!
Glasset indeholder ganske tilforladeligt postevand. ;)
Brugeravatar
Anders

Indlægaf pqrannes » man 29. maj 2017 15:28

Anders skrev: Når vi nu alligevel giver lidt plads til vores pernittengrynede tendenser, vil jeg da påpeje at netop det indlæg du fremhæver, heller ikke opfylder trådens hensigt med at vise/beskrive, hvad der afspilles i skrivende stund.
Jeg synes også, indlægget er rigtig godt, men hvis Struktør skal irettesættes for at høre radio, skal Captain Phoenix vel have en lignende opsang for at beskrive et nyligt indkøb. Og hvad med når der snakkes Mercedes og Ford?
Jeg har bladret lidt baglæns i tråden (jeg har tydeligvis ikke noget fornuftigt at foretage mig!), og det er for mig at se først ved udgangen af april i år, der kommer fart på billeder med drikkevarer - som i øvrigt inlkuderer kaffe, the og modermælk (!). Er det virkelig så stort et problem allerede, efter omtrent en måned? Jeg skal indrømme, jeg ikke har overblik over, om det har været en tendens tidligere.

Jeg betragter denne tråd som en rigtig hyggetråd, hvor der ikke foregår så meget andet end snik-snak og formen derfor ikke er så vigtig som andre steder. Jeg nyder at finde inspiration i de andre brugeres musikvalg, og mindst lige så meget de øjebliksbilleder fra folks liv, indlæggene er. Jeg synes, det er skønt når der kan skimtes en stump stue og anlæg eller lige er lidt udenomsberetning med, inklusive drikkevarer og køretøjer.

Jeg håber ikke, jeg med dette indlæg virker mavesur, jeg vil såmænd bare give udtryk for, at min holdning er anderledes, når nu vi alligevel udveksler den slags. Så kommer der forhåbentlig lidt mere balance i tingene.

Her snurrer faktisk noget netop nu: Arcade Fire - The Suburbs
Billede
Pladen er indkøbt hos Tiger for omtrent en måned siden, og spilles her for første gang. Da jeg købte den, lyste ekspedienten op og udbrød "godt valg!" Da der var andre i kø, blev det ikke til meget mere end en ordveksling, men det var da en rar oplevelse alligevel. Jeg kan kun give ham ret, det er en dejlig plade!
Glasset indeholder ganske tilforladeligt postevand. ;)

Det er i mine øre fornuftigt snak fra ende til anden.

PQR

PS: hvordan er kvaliteten af de der Tiger-vinyler?
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Geografisk sted: 9240 Nibe
Lokalitet: Nibe

Indlægaf Captain Phoenix » man 29. maj 2017 17:45

Anders skrev:
pqrannes skrev:Hvis man vil se, hvor flot og godt det kan gøre, kan man altid læse et af Captain Phoenix bidrag til genren, f.eks. her: viewtopic.php?f=587&t=453&start=1830#p88615 Det gøres ikke meget bedre, men mindre kan selvfølgelig også gøre det.

Når vi nu alligevel giver lidt plads til vores pernittengrynede tendenser, vil jeg da påpeje at netop det indlæg du fremhæver, heller ikke opfylder trådens hensigt med at vise/beskrive, hvad der afspilles i skrivende stund.

Tak for roserne, Peter.
Jeg prøver - og er samtidig enig med Anders i at indlægget om besøget hos Nordsø Records rummer en del skriv om andet end hvad der snurrer lige nu - hvilket vel ikke er helt "kosher" ift. overskriften for tråden her.
Håber at andre kan finde inspiration i omtalen af de to af fire LP'er, der snurrede/havde snurret, da jeg skrev.

Bil-diskussioner (og MC-ditto) har det med at poppe let op - det er sket flere gange. I "min egen" tråd skete den endda med køkken-røremaskiner... Et enkelt "pop" gør vel ikke noget - men enig i at man bør holde sig til tråd-emnet.

PS: Et glas whiskey/vin/vand ved siden af pladespilleren generer mig overhovedet ikke.
Men når der kun er et billede af en vinflaske - eller intet skrives om musikken/kunstneren/udgivelsen - er der for mig at se intet at komme efter for andre end den der skriver opslaget. Og dermed intet argument for indlægget.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix

Lokalitet: 2500 Valby

Indlægaf Anders » man 29. maj 2017 18:38

Captain Phoenix skrev:[KLIP]
Håber at andre kan finde inspiration i omtalen af de to af fire LP'er, der snurrede/havde snurret, da jeg skrev.

[SAKS]
Et enkelt "pop" gør vel ikke noget - men enig i at man bør holde sig til tråd-emnet.

Dit indlæg var rigtig godt, både inspirerende og underholdende, præcis som de plejer at være fra din hånd.
Som jeg nævnte er denne tråd for mig at se netop så løs i kanterne, at pop-up-udenomsdiskussioner ikke gør mig noget, men tvært imod afspejler og bidrager til den gode stemning der hersker generelt i dette forum.

Captain Phoenix skrev:Men når der kun er et billede af en vinflaske - eller intet skrives om musikken/kunstneren/udgivelsen - er der for mig at se intet at komme efter for andre end den der skriver opslaget.

Det princip kan jeg dårligt være uenig i.

pqrannes skrev:
Det er i mine øre fornuftigt snak fra ende til anden.

Jeg fik mudret tingene lidt sammen ved at påpege dit eksempel på "det gode indlæg", når det primært var Freddys indlæg jeg reagerede på. Jeg er glad for, det ikke faldt dig for brystet.

Det virker for mig som om, der foregår to "diskussioner" lige nu: den ene omhandlende hvorvidt alkohol "må" være en del af indlæggene her, og den anden hvorvidt det tæller at høre radio. Det er selvfølgelig to sider af samme sag, hvilket ikke gør det nemmere.

Mit indlæg var ment som en slags modsvar til Fredmarantz' indlæg, uden det dog skulle være andet end venlig uenighed, i mangel af bedre udtryk. Jeg vil gerne tydeliggøre, at bølgerne bestemt ikke går højt i min ende, men det kan være svært at få formidlet ordentligt på skrift.

Sikke jeg dog pludselig kan komme til at gå op i relativt ligegyldige uenigheder! :Skor:
Brugeravatar
Anders

Indlægaf Anders » man 29. maj 2017 18:48

pqrannes skrev:PS: hvordan er kvaliteten af de der Tiger-vinyler?

Jeg har købt tre (måske fire?) plader i Tiger, og er indtil videre godt tilfreds med lyden på dem alle:
Oscar Peterson Trio - Night Train er en Verve genudgivelse, og jeg synes den lyder rigtig godt, ingen overfladestøj, godt med detaljer og, så vidt jeg husker, minimal eller ingen inderrillestøj.
Rolling Stones - Beggars Banquet og Arcade Fire - Suburbs har jeg kun hørt henholdsvis to og en enkelt gang, og ingen af dem har jeg nærlyttet endnu. Jeg bemærkede ingen problemer med lyden.

Jeg har set i hvert fald én jazzplade udgivet på DOL solgt i Tiger, og den undgik jeg pga. dårlig omtale på diverse fora. Jeg kan desværre ikke huske hvilken, men det er vist en af klassikerne.
Kvaliteten af trykket på coveret var i øvrigt rigtig dårlig, f.eks. var bagsideteksten grynet som efter en dårlig scanning - hvilket det nok meget vel kan have været.

Desværre er Tiger indtil videre holdt op med at indkøbe nye plader, så der er kun det tilbage, de enkelte butikker stadig har på lager. Jeg har blandt andet set noget Amy Winehouse, The Who og Justin Bieber i København for nylig, men intet jazz.
Brugeravatar
Anders

Indlægaf møffe » man 29. maj 2017 19:30

Captain Phoenix skrev:
B&O Vintage skrev:En top model W108 ville være en 300SEL 6.3. 250SE det næst laveste,nørd pasus

Ja det kan godt blive nørdet ;)
Med "top-model" mente jeg egentlig S-klassen (og det kan lige så vel være f.eks en S280 SE eller andre i modelrækken...)
Og for nu at tage den helt ud på nørde-overdrevet, så var 300SEL med 6,3-liter motoren faktisk modelkode W109 (ikke W108)...
Tilbage til musikken :p

Afstikkere er set før, og hører til. Det er det der gør det sjovt. Det foto som Møffe i et ubevogtet øjeblik lagde ind her er "Light the Fuse", ssom er et opkog af radioprogrammet TOP-GEAR fra BBC 1968, med John Peel ved mikrofonen. Side 1 introduceres "Pink Floyd" af John Peel.
ellers er det:
The Murderotic Woman.
The Masses Gadgets Of Hercules
Let There Be Bore Light
Julia Deram

side 2:
Point Me To The Sky
Baby Blue Shuffle In D Major
The Embryo
Installar Overdrive

Pladen er købt for nogle år siden i et lille antikvariat ,Hundehuset Nykøbing F. , Den hører med til historien, og er sjov at grave frem en gang i mellem.
Er meget spændt på den kommende med Roger Waters. Mener at det er d 2/6-17 at den slippes løs.
møffe's spøgelse....
Brugeravatar
møffe
Udelukket fra forummet

Geografisk sted: I udkanten af Danmark
Lokalitet: Nysted

ForegåendeNæste

Tilbage til Musikken