Tonni skrev:Mon ikke det er afbryderen der glemmer at klikke ud, en gang i mellem, når du slukker?
At kondensatoren skulle lave sådan fejl periodisk, anser jeg for meget lidt sandsynligt. Men at fjederen i kontakten er småtræt. Det er nok nærmere der du har nissen...
Jah - joh....men Tonni, jeg har målt på kondensatorens modstand og den er tæt på 0 ohm......Det var den sidste også. Mekanikken i selve kontakten... den der kontaktbro, der flipper frem og tilbage, ser ud til at fungere meget resolut og ensartet fra gang til gang.
Jeg tror, at ét eller andet gør livet svært for den kondensator - men hvad kan det være?
Måske de begge bare har været dårlige. Mit indtryk af polyesterkondensatorer var bare, at de var ret stabile. Jeg havde dog et alvorligt "mishap" med en 80'er- Rifa polyesterkondensator i en Revox B77 for ikke så lang tid siden - den var revnet og gik op i røg og damp. Disse kondensatorer hhv. i Thorens og også Revox'en - er det ikke dem, der også med et populært udtryk kaldes "Snubber-caps" ?
Vh
Freddy